Fagblad og nyhedsbrev

Efterårsblade

DSL udgiver Bladet, der er fagblad for DSL's medlemmer. Mellem udgivelserne udsendes et nyhedsbrevet Nyt fra DSL til foreningens medlemmer.

Bladet – faglighed, fagforening og fællesskab for medlemmer af DSL

Bladet er fagblad for medlemmer af DSL og udkommer 10 gange årligt. Fra nr. 1/2020 har magasinet skiftet navn fra Skov & Land til Bladet og har samtidig fået nyt udseende som led i DSL's arbejde med ny visuel identitet, logo mv.

Bladet er et journalistisk magasin, hvor medlemmer af DSL og andre også har mulighed for at komme til orde via relevante indlæg omkring aktuelle grønne udfordringer, problemstillinger og debatter.

Bladet har ingen censur af debatindlæg, og debatten er åben for alle. Bladet optager indsendte indlæg og artikler i øvrigt, hvis de falder inden for bladets emneområder og afspejler fagbladets øvrige kvalitet. Redaktionen forbeholder sig ret til at forkorte og journalistisk redigere indsendte tekster. Fagbladet bringer kun navngivne indlæg.

Hverken fagblad eller nyhedsbrev optager annoncer fra foreninger, organisationer eller andre, der har partipolitisk eller religiøst virke som hovedaktivitet, og medierne optager heller ikke annoncer fra organisationer, som er i direkte konkurrence med JA – stillingsannoncer er undtaget.

Bladet bringer:

• faglige artikler om nutidens og fremtidens udfordringer og løsninger inden for grønne fag, der bidrager med relevante faglige opdateringer eller perspektiver på området.
  • beretninger fra medlemmernes arbejdsmæssige hverdag og indlæg om aktuelle problemstillinger i faget, der fungerer som talerør for og bindeled mellem medlemmerne, hvilket styrker fællesskabet.
  • nyheder om vigtige arbejdsretslige afgørelser eller nye fagforenings- og karriererelaterede tilbud til medlemmerne, der kan bidrage til medlemmernes kompetenceudvikling, samt viden om rettigheder og pligter og forhold i ansættelsen.
  • opdateringer om aktiviteter i DSL
  • og følger udvikling af DSL'relevante uddannelser og -aktiviteter.

Hvis du har et indlæg, du gerne vil have bragt i Bladet, kan du kontakte redaktionen på mail.

Du kan læse seneste nummer af fagbladet her nedenfor. Hvis du ønsker kopi af en særlig artikel bragt i en tidligere udgivelse, så kontakt redaktionen

Nyhedsbrev – Nyt fra DSL

Mellem udgivelserne af Bladet udsender DSL nyhedsbrevet "Nyt fra DSL" til alle medlemmer. Nyhedsbrevet udkommer 21 gange årligt.

Nyt fra DSL indeholder:

• nyheder om arbejdsmarked, ansættelse og karriere
  • faglige nyheder inden for det grønne område
  • Aktuelle opdateringer om ferielov, lønforhandlinger o.lign.
  • info om relevante arrangementer for DSL’erne, fx møder, kurser og seminarer mv.
  • jobopslag

Kontakt redaktionen, hvis du oplever problemer med modtagelse af nyhedsbrevet.