COVID-19 og dit arbejdsmiljø

Hvordan styrker man og passer på arbejdsfællesskabet i en omskiftelig tid, og hvordan undgår man faldgruberne ved hjemmearbejde? – Læs mere om, hvad du kan gøre på Arbejdsmiljøweb.dk.

Vi befinder os i en tid, hvor meget er anderledes, end vi er vant til, og hvor de danske arbejdspladser skal finde løsningerne på situationer, som er helt nye og uvante.
Arbejdsmiljøweb.dk har udarbejdet et tema om COVID-19. Her kan du læse om forskellige løsninger på mange arbejdsmæssige situationer, der er opstået på grund af COVID-19, og hvordan du håndterer dem sammen med dine kolleger.

Du kan bl.a. læse om, hvordan I sammen sikrer et godt arbejdsmiljø på hjemmearbejdspladsen, især når det ikke er noget, man frivilligt har valgt, og finde 10 gode råd til at holde et stærkt arbejdsfællesskab i de skiftende situationer, hvor mange arbejdspladser lukker ned i en kortere eller længere periode for derefter at åbne igen. Find også artikler fra arbejdslivsforsker Malene Friis Andersen og organisationspsykolog Tina Mulvad Jørgensen, der fortæller mere om, hvordan corona-nedlukningen har betydet en arbejdsmæssig kolbøtte, og hvordan I passer på arbejdsfællesskabet i den nye situation.

Hjemmesiden indeholder også gode råd om hygiejne og smitterisiko samt erfaringer med hvordan andre håndterer covid-19. Du kan også læse om erfaringer fra andre arbejdspladser og hente plakater og faktaark til at holde fokus på forebyggelse og håndtering af smitte med COVID-19.

Besøg temaet, og hent erfaringer til din arbejdsplads og situation.