Studerende

Skovskolen

Studerer du til skov- og landskabsingeniør, urban landskabsingeniør (tidligere have- og parkingeniør), eller natur- og kulturformidler, er DSL den helt rigtige forening for dig. Som studerende og medlem af DSL er du del af et grønt netværk, der giver kontakt til erhvervet, allerede mens du studerer. Herudover får du en række kontante fordele, og som noget helt særligt har DSL en mentorordning for studerende.

Du får en velkomstgave, når du melder dig ind. Den varierer fra år til år og kan eksempelvis være en rygsæk eller en termokande.

• Studenterfordele

Som studiemedlem af DSL får du en lang række fordele:

• Gratis deltagelse på temadage, foredrag og sociale arrangementer
    • Medlemskab af International Forest Students Association (IFSA)
    • Studieforsikring fra Runa Forsikring tre forsikringer i én til en rigtig god pris. Læs mere om Runas studieforsikring.
    • ​DSL's aftale med Lån & Spar Bank giver dig en studiekonto, der er markedets bedste. Læs mere på studiekonto.dk.
    • Andre rabataftaler
    • Magasinet Skoven til 280 kr. i stedet for 700 kr. i hele 2022. Abonnementet skal være tegnet inden den 15. februar
    • Du modtager automatisk medlemsbladet Bladet.
    • Du modtager automatisk nyhedsmailen "Nyt fra DSL".
    • To gange om året modtager du en nyhedsmail med links til relevante grønne tidsskrifter.
    • Du kan få en mentor.

Derudover støtter DSL de studerendes udvalg på Skovskolen.

• DSL Studenterudvalg

Udvalget består af aktive studerende, der varetager de studerendes interesser på uddannelserne SLing, ULing (tidligere HOPI) og NAKU.

Udvalget holder introdag, ekskursioner, foredrag og andre aktiviteter. Dertil kommer formidling af DSL's arbejde og tilbud samt hvervning og fastholdelse af medlemmer blandt de studerende.

Hvert forår holdes Årsmøde for alle studentermedlemmer af DSL, her bliver der valgt nye udvalgsmedlemmer og en repræsentant og en suppleant til DSL bestyrelse.

Som medlem af udvalget har du stor indflydelse på de årlige aktiviteter, så som temadage, foredrag, ekskursioner og meget mere. Kontakt formanden, hvis du er interesseret.

Formand for DSL's Studenterudvalg:
    Stinus Kruse
    c/o Skovskolen
    Nødebovej 77A
    Nødebo
    E-mail: pfd908@alumni.ku.dk

De Studerendes Udvalg er medlem af den internationale organisation IFSA (International Forestry Students Association). Medlemskabet giver adgang til deltagelse i arrangementer i hele verden.

IFSA har mange aktiviteter. Det bedste sted at finde opdateret information er på IFSA's hjemmeside.

• Snart færdiguddannet

​​Når du får dit første job som færdiguddannet, tilbyder DSL at læse din ansættelseskontrakt igennem, og du kan få råd og vejledning i forhold til din løn- og ansættelses forhold

​DSL samarbejder desuden med a-kassen FTFa. FTFa's konsulenter kender dit arbejdsmarked og kan hjælpe dig med rådgivning om jobsøgning og sparring på CV og ansøgning indenfor 24 timer.

Husk 14-dages-reglen!

Du skal melde dig ind i FTFa senest 14 dage efter studieafslutningen for at få ret til dagpenge på dimittendsats allerede en måned efter, at du er blevet færdig. Læs mere hos FTFa.